نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3383
-
الف
+

نمایش هنر مینیاتوری غرب افغانستان در قلعه اختیارالدین هرات

نمایشگاه آثار مینیاتوری «استاد کمال‌الدین بهزاد» در «قلعه اختیارالدین» هرات بار دیگر به روی علاقمندان باز شد.

نمایشگاه آثار مینیاتوری «استاد کمال‌الدین بهزاد» در ولایت هرات افغانستان بار دیگر به روی علاقمندان باز شد.

به گزارش آی فیلم2، این نمایشگاه که در اوایل ماه قوس ۱۳۹۶ خورشیدی با حضور مقامات عالی رتبه فرهنگی افغانستان و سفیر کبیر فرانسه در مجموعه تاریخی «قلعه اختیارالدین» تاسیس شده بود، دارای آثار نفیسی از این نقاش برجسته ایران می‌باشد.

این آثار به هدف نمایش هنر مینیاتوری غرب افغانستان که اکثر آن‌ها در دربار عصر شاهان تیموری هرات باستان بواسطه‌ی «استاد کمال‌الدین بهزاد» طراحی و نقاشی شده و در قلب قلعه تاریخی اختیارالدین، به نمایش گذاشته شده است.

بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان هنر مینیاتوری افغانستان، می‌توانند همه‌روزه این آثار نفیس و بزرگ مینیاتوری غرب این کشور را در قلعه اختیارالدین هرات، از نزدیک تماشا کنند.

این نمایشگاه ثمره همکاری سه‌جانبه میان سفارت جمهوری فرانسه، انستیتیوت امریکایی مطالعات افغانستان و وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور است.

علاقمندان در روز نخست بازگشایی این نمایشگاه اظهار خوش‌بینی کرده و یادآور شدند که آشنایی جوانان با این بخش خطیر تاریخ هنری، می‌تواند شناخت و درک ژرف از آن به‌میان آورد و از فرهنگ چند هزارساله سرزمین‌شان و سهم و مساعدت کثیر اساسی این پدیده سازنده به فرهنگ جهانی، به‌خود ببالند.

آوا نوشت: این آثار توسط «پروفیسور مایکل بِری»، یکی از محققان حوزه هنر و شرق‌شناسی از موزیم‌های مختلف جهان کاپی‌برداری شده و با چاپ نفیس بر روی تابلوهای مخصوص، به هرات انتقال داده شده است.

ف ا /ب م

نظر شما
ارسال نظر